תפריט סגור

כל מה שכדאי לדעת על מצבר

אנחנו נתקלים בו בכל יום כאשר אנו מתניעים את הרכב שלנו או מגבירים את צלילי הרדיו, אך איננו מודעים אליו מספיק. או לכל הפחות, לא כמו שאנו מודעים להגה או לבלמים המאפשרים לנו לשלוט ברכב. הקופסה הקטנה של המצבר מוסתרת מאחורי החלקים הפנימיים שלה ואנו נותנים את דעתנו אליה רק כשמשהו קורה באמת. למשל, כשאנו שוכחים לכבות את אורות הרכב ומרוקנים את המצבר או כאשר המצבר הישן עומד לצאת מכלל פעולה והוא מקשה עלינו להתניע. או אז אנו פונים לחשמלאי מומחה היום ניתן גם להזמין שירות מצבר עד הבית כדי לבצע תיקון או החלפה של המצבר בהקדם האפשרי כדי שנמנע תקלות שעתידות לבוא.

מה בין מצבר נוזלי למצבר ג'ל

ברוב הרכבים הפרטיים מותקן מצבר נוזלי. מצבר זה תקף בדרך כלל ל-3 או 4 שנים ונוהגים לבדוק אותו או לבצע בו תיקון מדי פעם בפעם. זהו מצבר שצריך לבצע פריקה עצמית לעתים קרובות, ולכן יש צורך להתניע את המנוע מדי כמה ימים כדי להניח לו להיטען. מצברים אלה מצריכים בדיקה תקופתית אצל חשמלאי אחת לחצי שנה, בייחוד בחודשי הקיץ. כמו כן, על פי רוב, המצברים הנוזליים הישראליים מותאמים לאקלים החם, והם כוללים ריכוזי חומצה נמוכים יותר מהמצברים הנמכרים במדינות קרות כמו קנדה או רוסיה. מצברי הג'ל נחשבים למצברים עמידים יותר, והם יכולים לשמש למשך 10 או 15 שנה. לא ניתן לתקן את המצברים האלה, וכשיש בהם תקלה החשמלאי מחליף אותם. מצברים מסוג זה מבצעים פריקה עצמית לעתים רחוקות, ולכן גם אם לא מתניעים את המנוע במשך זמן רב, לא מתרחשת פגיעה במצבר.

כשהמצבר מראה סימני מצוקה

כאמור, את המצברים הנוזליים מחליפים בכל 3 או 4 שנים לערך, מכיוון שאחרי הזמן הזה הם מאבדים מכוחם. אך לפני שהמצבר שובק חיים ומפסיק לבצע את תפקידו הוא מראה סימני גסיסה. אחד הסימנים או לוח מחוונים המאיר באור עמום או אפליקציות ברכב אשר מסרבות לפעול. הסימן השני הוא קושי בהתנעת המנוע. נהג שיש לו רכב בעייתי מתקשה להתניע אותו, נאלץ להתאמץ כדי לסובב את המפתח ולהתניע את הרכב ולעתים אף שומע קולות תקתוק במהלך ההתנעה.

מתחדשים במצבר

כאשר קונים מצבר, יש כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב:

  • מיקומכם הפיזי – המיקום הפיזי שלכם משפיע על מחיר המצבר, רצוי ליצור קשר עם ספק באזור מגוריכם, לדוגמא במידה ואתם גרים באזור גוש דן-תל אביב חפשו אחר מצבר לרכב בתל אביב על מנת למצוא בעל מקצוע קרוב אליכם וכך המחיר עבור השירות יהיה קטן יותר.
  • סוג המצבר הנכון – מצברים לרכבים פרטיים נחלקים בדרך כלל לשני סוגים – מצבר הפועל על 60 אמפר ומצבר הפועל על 80 אמפר. הסוג הראשון מתאים לרכבים קטנים בעלי מנוע חלש יחסית, ואילו הסוג השני מתאים לרכבים גדולים יותר. מומלץ לברר איזה מצבר מתאים לרכב שלכם, שכן הסוג הבלתי מתאים עלול לפגוע בתפקוד המצבר.
  • מצבר עמיד – על המצבר לעמוד בפני טלטלות בכביש, החום הכבד השורר בקיץ וקפיצות חדות שמבצע הרכב. לפיכך, גם אם יוצא לכם לשלם קצת יותר על מצבר, מוטב לרכוש מצבר איכותי מאפשר להיתקע באמצע הכביש מבלי היכולת להתניע את הרכב בגלל מצבר זול באיכות ירודה.
  • תעודת אחריות – יצרנית מצברים איכותית ואמינה ספק לכם תעודת אחריות על המוצר. תעודת האחריות תבטיח לכם כי יהיה לכם למי לפנות במקרים של תקלות.
  • מתייעצים עם חשמלאי רכב

בכל שלב של תיקון הרכב או בחירת מצבר חדש, מומלץ לפנות לחשמלאי רכב מנוסה. החשמלאי יוכל לבדוק את המצבר תוך שהוא מקפיד על כל כללי הבטיחות ולסייע לכם בבחירת סוג המצבר הנכון לרכב שלכם. כדאי לפנות לחשמלאי רכב אמין ומוכר הנמצא באזורכם. אם אינכם מכירים אחד כזה, תוכלו לשאול חברים קרובים או להתייעץ עם גולשים באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות כמו פייסבוק או טוויטר.

המאמר נכתב על ידי לירון מצבר עד הבית

Call Now Button072-326-4138 דילוג לתוכן